3 Kasım 2012 Cumartesi

ŞAMBALİ



Sevgili arkadaşlarımın tarif isteği üzerine, onları çok bekletmemek adına Şambali tarifimi bu şekilde yayınlıyorum. Daha sonra aşamalı fotoğraflayacağım söz... :) İnşallah ilk tarifimiz uğurlu gelir. :)

Bu tarifin sahibi, benim çocukluğumda seyyar arabasıyla kışın tatlıcılık, yazın da dondurmacılık yapan Fahri abi dediğimiz bir büyüğümüze aittir. Tüm mahallenin tanıdığı sevilen ve titiz biriydi. Annem, sır olan bu tarifi uzun ısrarlardan sonra almış. Eğer halâ yaşıyorsa Allah uzun ömürler nasip etsin, vefat ettiyse nurlar içinde olsun dilerim. 

Tarif orjinaline uygundur. Yıllardır yiyenler çok beğenir ve tarifini isterler. 

Tatlının şerbeti önceden hazırlanır. 

Malzeme: 
  • 2 paket irmik ( mümkünse Filiz marka irmik çok iyi sonuç veriyor) 
  • 2,5 su bardağı süt
  • 500 gr. toz şeker
  • 1,5 paket kabartma tozu
  • 1 paket vanilya
  • Tatlının altına ve üzerine sürmek için 1 çay bardağı kadar pekmez.
Hazırlanışı: 

 Süt ve pekmez hariç, malzemenin hepsi iyice karıştırılır. Daha sonra ılık hale getirilen süt ilave edilir, iyice karıştırılır. Tepsiye hazırlanan harç dökülmeden önce, yumurta fırçası ile ince bir tabaka pekmez sürülür. Tatlı harcı tepsiye yayılır. Üzeri spatula ya da yemek kaşığı tersi ile düzlenerek tekrar ince bir tabaka pekmez sürülür. ( çok az miktarda sarımtırak olana kadar) 

Bu şekilde bir saat buzdolabı normal rafında dinlendirilir. Daha sonra şekilli kesilir. Fıstıkla süslenir. 

Önceden ısıtılmış 180 derece fırında altı ve üstü kızarıncaya kadar pişirilir. 
Fırından çıkınca kesilen yerler tekrar belirginleştirilir.

Şerbeti: 
  • 4 su bardağı su 
  • 4,5 su bardağı toz şeker
 Tencereye su ve şeker konup, 20 dk. kaynatılır ve soğumaya bırakılır. 

Not: Oda sıcaklığındaki şerbeti, şambali fırından çıkar çıkmaz azar azar üzerine dökülür. Eşit şekilde dağılması sağlanır, çekmeye bırakılır.

Afiyet Olsun...


2 yorum:

Hayat Mutfakta Güzel dedi ki...

Merhaba, blog dünyasına hoş geldiniz, tatlı bir tarif, şeker tadında günleriniz olsun, ellerinize sağlık, hazır gibi olmuş...
izleyiciniz olmak için izleyici gadgeti bulamadım...

Uzaylının mutfağı dedi ki...

@Hayat Mutfakta Güzel Merhaba; Hoşbuldum, iyi dileğiniz için teşekkür ederim. Gadgeti henüz ekleyebildim. Bu sebepten dolayı geç cevap yazdım,kusuruma bakmayınız. Dilerim bundan sonra daha aktif aranızda olurum.Tarif Şambalinin orjinal tarifidir,çok beğenilir. Bunun sır kalmasını istemedim.Beğenilen tüm tariflerimi isteyen arkadaş ve dostlarımıza sürekli yazıyordum. En sonunda hem beni aktif tutacak,hem de isteyenlerin kolay ulaşabileceği blogumu açmaya karar verdim. İlginize teşekkür ederim.

Yorum Gönder

 
Design by Free WordPress Themes | Bloggerized by Lasantha - Premium Blogger Themes | JCpenney Printable Coupons